پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2815
-
الف
+

احیای جشنواره «تئاتر بچه‌های مسجد» در هفته هنر انقلاب

دوازدهمین جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» در قالب برنامه‌های هفته هنر انقلاب در تهران برگزار می‌شود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد امسال قرار است  در قالب برنامه‌های هفته هنر انقلاب در تهران برگزار شود.

به گزارش آی‌فیلم، هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی توسط حوزه هنری برگزار می‌شود و هر سال با هدف تبیین اهداف انقلاب در عرصه هنر و معرفی دستاوردهای آن با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی آغاز و طی آن چهره‌های شاخص این هنر انتخاب و معرفی می‌شوند.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد امسال قرار است پس از نزدیک به 20 سال در قالب برنامه‌های هفته هنر انقلاب در تهران برگزار شود، جشنواره‌ای که به نظر می‌رسد امسال قرار است بار اصلی مردمی شدن هفته هنر انقلاب و رسانه‌ای تر شدن آن را به دوش بکشد.

با مروری بر سنوات گذشته شاهد برگزاری مجموعه مراسم‌هایی با این رویکرد در درون حوزه هنری بوده‌ایم و اکنون قرار است جریانی در شکل تئاتر و با برچسب مشترک تئاتر بچه‌های مسجد و هفته هنر انقلاب به میان مردم بیاید و این توفیق را برای حوزه هنری به وجود بیاورد که این نام در میان مردم عام نیز آن طور که باید شنیده شود، مردمی که در پایگاه مهمی چون مسجد حضور دارند.

اجرای تئاتر در مساجد پیش از این به همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در جشنواره تئاتر بسیج نیز با اجرای پنج نمایش صورت گرفت که باعث فراگیری بیشتر این جشنواره در میان اقشار مختلف مردم هرمزگان شد و این فراگیری می‌تواند در تهران نیز با محوریت جشنواره تخصصی‌تر از سوی هنرمندان نوپای تئاتر بچه‌های مسجد که از سراسر کشور به تهران می‌آیند، صورت گیرد.

دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از سال گذشته و با تغییر مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری آغاز به کار کرد، طی یک سال گذشته تلاش‌هایی از سوی این دفتر در راستای فعال سازی دفاتر استانی و همچنین اتفاقات تئاتری در درون مساجد صورت گرفته است، البته نباید از این نکته هم غافل شد که چنین اتفاقی نیازمند جریانی مستمر است و اگر قرار است اقدامی جرقه‌ای باشد صورت نپذیرفتن آن ضرر کمتری به عرصه تئاتر می‌رساند.

محمد حمزه‌زاده، محمود فرهنگ و محمود صابری پیش از این از میان 80 نمایش رسیده به دبیرخانه جشنواره، 16 اثر را برای شرکت در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد انتخاب کرده اند که قرار است در زمان اعلام شده جشنواره در مساجد استان تهران اجرا شوند.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در فرودین ماه ۱۳۹۶ در تهران برگزار می‌شود.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر